Initiële installatie
eSIM
Houd de QR-code die u per e-mail hebt ontvangen ingedrukt of scan deze om uw InternationalSim eSIM te installeren. Volg de instructies op uw apparaat om de installatie te voltooien.
Simkaart
Plaats de simkaart in uw apparaat. Sommige hebben een dubbele simkaartsleuf, dus plaats uw simkaart in de reservesleuf, als u maar één sleuf heeft, moet u eerst uw simkaart voor thuis verwijderen.
Maak je account aan
Als je nog geen account hebt, meld je dan aan voor een account, zodat je je gegevens in realtime kunt volgen en je simkaart gemakkelijk kunt opwaarderen.
Voorafgaand aan vertrek
Thuis Data Roaming
Zorg ervoor dat u voor vertrek Data Roaming van uw thuislijn hebt uitgeschakeld.
iOS (iPhone en iPad)
Instellingen > Mobiele service > Selecteer uw home SIM/eSIM (primair) > Schakel dataroaming uit
Android (duele SIM-sleuven)
Instellingen > Verbindingen > SIM-kaartbeheerder > Schakel dataroaming uit voor uw simkaart thuis.
Android (enkele SIM-sleuf)
Wissel uw simkaart voor thuis met de InternationalSim-simkaart.
Bij aankomst
Gebruik de juiste lijn
Uw dataverbruik begint bij aankomst op de bestemming. Zorg ervoor dat u de InternationalSim-lijn gebruikt voor mobiele data.
iOS (iPhone en iPad)
Instellingen > Mobiele service > Mobiele data > Selecteer onze SIM/eSIM (kan standaard Transatel of Travel zijn, of wat je ook de naam hebt veranderd). Schakel ook Mobile Data Switching uit.
Android (duele SIM-sleuven)
Settings > Connections > SIM card Manager > Mobile Data > Select the SIM card InternationalSim SIM card.
Android (enkele SIM-sleuf)
Je zou niets moeten doen.
Eventuele problemen
Controleer of uw APN correct is ingesteld
Onze APN is 'mobile data'. In sommige gevallen wordt dit niet automatisch op uw apparaat bijgewerkt. Niet alle apparaten hebben dezelfde instellingenstructuur, maar hier zijn de standaardinstructies voor IOS en Android. Let op, deze instructies zijn voor Sim-nummers die beginnen met 8988, als je een sim-nummer hebt dat begint met 8931, is de APN 'fast.m2m' en voor 8949 (O2) is de APN 'pInternet.interkom.de'.
Iphone (IOS): Instellingen > Mobiele service > Selecteer onze SIM/eSIM (Transatel) > Mobiel datanetwerk > Wijzig APN naar mobiele gegevens, laat gebruikersnaam en wachtwoord leeg.
Android: Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Toegangspuntennamen > Selecteer de APN (eventueel zegt mbb) > Wijzig het APN-veld in mobiele gegevens, laat alle andere instellingen met rust.
Is mobiele dataroaming ingeschakeld?
Dit is nodig om onze SIM/eSim te laten werken. Niet alle apparaten hebben dezelfde instellingenstructuur, maar hier zijn de standaardinstructies voor IOS en Android.
Iphone (IOS): Instellingen > Mobiele service > Selecteer onze SIM/eSIM (Transatel) > Schakel dataroaming in
Android: Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Dataroaming inschakelen
Ben je in het juiste land?
U ontvangt het internet alleen als u zich in het land/de regio bevindt waar het datapakket dat u hebt gekocht dekt. Een databundel die voor Frankrijk is gekocht, werkt bijvoorbeeld niet in Monaco.
Android (enkele SIM-sleuf)
Je zou niets moeten doen.
Terug naar huis
Herstel uw thuisinstellingen
Schakel uw InternationalSim-lijn uit en keer terug naar uw oorspronkelijke instellingen of wissel terug naar uw simkaart voor thuis.
iOS (iPhone en iPad)
Instellingen > Mobiele service > Selecteer uw thuissim/eSIM (primair) > Schakel dataroaming in en schakel de lijn in (indien uitgeschakeld)
Instellingen > Mobiele service > Selecteer onze simkaart > Schakel de lijn uit
Android (duele SIM-sleuven)
Instellingen > Verbindingen > SIM-kaartbeheer > Mobiele gegevens > Selecteer de simkaart thuis.
Android (enkele SIM-sleuf)
Wissel uw simkaart voor thuis met de InternationalSim-simkaart.