Ontdek hoe u uw InternationalSim eSIM of SIM-kaart in een paar eenvoudige stappen op uw apparaat installeert!

 Initiële installatie

eSIM

Houd de QR-code die u per e-mail hebt ontvangen ingedrukt of scan deze om uw InternationalSim eSIM te installeren. Volg de instructies op uw apparaat om de installatie te voltooien.

Simkaart

Plaats de simkaart in uw apparaat. Sommige hebben een dubbele simkaartsleuf, dus plaats uw simkaart in de reservesleuf, als u maar één sleuf heeft, moet u eerst uw simkaart voor thuis verwijderen.

Maak je account aan

Als je nog geen account hebt, meld je dan aan voor een account, zodat je je gegevens in realtime kunt volgen en je simkaart gemakkelijk kunt opwaarderen.

 Voorafgaand aan vertrek

Thuis Data Roaming

Zorg ervoor dat u voor vertrek Data Roaming van uw thuislijn hebt uitgeschakeld.

iOS (iPhone en iPad)

Instellingen > Mobiele service > Selecteer uw home SIM/eSIM (primair) > Schakel dataroaming uit 

Android (duele SIM-sleuven)

Instellingen > Verbindingen > SIM-kaartbeheerder > Schakel dataroaming uit voor uw simkaart thuis.

Android (enkele SIM-sleuf)

Wissel uw simkaart voor thuis met de InternationalSim-simkaart.

 Bij aankomst

Gebruik de juiste lijn

Uw dataverbruik begint bij aankomst op de bestemming. Zorg ervoor dat u de InternationalSim-lijn gebruikt voor mobiele data.

iOS (iPhone en iPad)

Instellingen > Mobiele service > Mobiele data > Selecteer onze SIM/eSIM (kan standaard Transatel of Travel zijn, of wat je ook de naam hebt veranderd). Schakel ook Mobile Data Switching uit.

Android (duele SIM-sleuven)

 Settings > Connections > SIM card Manager > Mobile Data > Select the SIM card InternationalSim SIM card.

Android (enkele SIM-sleuf)

Je zou niets moeten doen.

 Eventuele problemen

Controleer of uw APN correct is ingesteld

Onze APN is 'mobile data'. In sommige gevallen wordt dit niet automatisch op uw apparaat bijgewerkt. Niet alle apparaten hebben dezelfde instellingenstructuur, maar hier zijn de standaardinstructies voor IOS en Android. Let op, deze instructies zijn voor Sim-nummers die beginnen met 8988, als je een sim-nummer hebt dat begint met 8931, is de APN 'fast.m2m' en voor 8949 (O2) is de APN 'pInternet.interkom.de'.

​Iphone (IOS): Instellingen > Mobiele service > Selecteer onze SIM/eSIM (Transatel) > Mobiel datanetwerk > Wijzig APN naar mobiele gegevens, laat gebruikersnaam en wachtwoord leeg.

Android: Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Toegangspuntennamen > Selecteer de APN (eventueel zegt mbb) > Wijzig het APN-veld in mobiele gegevens, laat alle andere instellingen met rust.

Is mobiele dataroaming ingeschakeld?

Dit is nodig om onze SIM/eSim te laten werken. Niet alle apparaten hebben dezelfde instellingenstructuur, maar hier zijn de standaardinstructies voor IOS en Android.

Iphone (IOS): Instellingen > Mobiele service > Selecteer onze SIM/eSIM (Transatel) > Schakel dataroaming in

Android: Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Dataroaming inschakelen

Ben je in het juiste land?

U ontvangt het internet alleen als u zich in het land/de regio bevindt waar het datapakket dat u hebt gekocht dekt. Een databundel die voor Frankrijk is gekocht, werkt bijvoorbeeld niet in Monaco.

Android (enkele SIM-sleuf)

Je zou niets moeten doen.

 Terug naar huis

Herstel uw thuisinstellingen

Schakel uw InternationalSim-lijn uit en keer terug naar uw oorspronkelijke instellingen of wissel terug naar uw simkaart voor thuis. 

iOS (iPhone en iPad)

Instellingen > Mobiele service > Selecteer uw thuissim/eSIM (primair) > Schakel dataroaming in en schakel de lijn in (indien uitgeschakeld)

Instellingen > Mobiele service > Selecteer onze simkaart > Schakel de lijn uit

Android (duele SIM-sleuven)

Instellingen > Verbindingen > SIM-kaartbeheer > Mobiele gegevens > Selecteer de simkaart thuis.

Android (enkele SIM-sleuf)

Wissel uw simkaart voor thuis met de InternationalSim-simkaart.